söndag 5 december 2010

Stor kris

Va va va tänker du nu? Stor kris, vad har hänt?
Ja det ska jag tala om att det är så att jag är av den ganska traditionella typen när det gäller mitt julpynt. Saker ska gärna stå på samma ställe år till år men i år ser det ut att krisa till sig!
På sensommaren köpte vi en platt-tv, den gamla tjock-tv:n gick nämligen sönder och så långt var ju allting väl, tills jag för ett par dagar sen insåg att jag brukar ha mitt kära luciatåg av Lisa Larsson PÅ tv:n. Vet ni hur dåligt det går att ha keramikfigurer på en platt-tv? Det går inte! Var ska nu det söta luciatåget stå? Och bredvid tv:n brukar jag ha en lång tomte i trä, hur ska det nu gå med honom?
Hade jag tänkt på detta så hade jag reparerat gamla tjock-tv:n!

Adventsbarn av Lisa Larsson

2 kommentarer:

  1. Ut med ny-TV:n och in med den gamla...vare sig den fungerar eller inte! Man kan inte förändra sådana i själen djupt gående jultraditioner! Förstår ditt dilemma...har därför själv kvar tjockTV:n. Har en halvbra tjock stående i garaget...vill du låna den över jul? Vi måste hålla ihop för att bevara julens traditioner! Kosta vad det kosta vill! HA ha...;)Svensson

    SvaraRadera
  2. Du är mycket snäll Svensson och jag ska överväga saken!

    SvaraRadera