söndag 26 december 2010

Besviken

Är djupt besviken. Här ordnar man jul efter alla traditioner, man handlar, planerar, köper julklappar, lagar mat, pyntar, ja ni vet allt det där. Så igår tar jag fram Aladdinasken jag köpt för att avnjuta dess frestelser, bara för att finna att DOM HAR TAGIT BORT MARSIPANBITEN! Ja jag vet, jag tillhör minoriteten i befolkningen som gillar marsipan men den SKA VARA DÄR!!! Förstå att det är synd om mig? Lyxproblem tänker du? INTE! Så nu sitter jag här och får göra om mina val i asken. Rom russin, körsbär i likör och liknande väljer jag gärna.



När jag var barn fick alltid jag och bror en Presentchokladask, Konsums eget märke av Talvatistomten. Bror åt nougat bitarna först, jag marsinpan och den underbara peach melba som fanns då. Nu tror jag inte Presentasken finns längre. Inte heller godaste peach melba och inte heller marsipan tydligen. Fatta hur det plockas bort godbitar ur mitt liv!



En gång när jag var liten var mina föräldrar bjudna på en fest och jag fick följa med. Personen dom var bjudna till var hur snäll och trevlig som helst och jag var det enda barnet där. Han stack till mig en stooor chokladask och sa att jag fick äta hur mycket jag ville! Ni förstår hur glad jag blev, vilken bra fest! Tills jag upptäcker att det bara fanns en sorts bitar i asken, nämligen körsbärs i likör. På den tiden gillade jag inte likör, kanske inte så konstigt, jag hade nog bara en 6 år på nacken. Jag glömmer aldrig besvikelsen, hela asken full med vackra praliner i röda papper och så tyckte jag inte om dom.....

5 kommentarer:

  1. Jag är en av de få som inte gillar marsipan....min man får ta dom. Jag "hatar" dessa askar som får en att framstå som en odintifierad massa av kurvor.....men ack så gott...!

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Kul att du hittat till min blogg och att du lämnade en kommentar! Jag gillar inte marsipanbitarna, men körsbär i likör- den är god. Jag gillade inte heller den sortens choklad förrän jag blev äldre. Nu i år har maken tyvärr också kommit på att de är rätt så goda - så jag får inte ha dem för mig själv längre =) Så fina gamla askar du har bild på.

    SvaraRadera
  3. Nu i år tog de väl bort ägglikör från aladdin och ersatte med nåt jäääädra jordgubssvammel, skandal! Jag har en riktig tantsmak och älskar likörtryffel och romrussin mest av allt :)

    SvaraRadera
  4. Ja sprit och marsipan ska de va!

    SvaraRadera
  5. PEACH MELBA!! Oj, jag som trodde att jag var den enda som sakna den. Skulle göra vad som helst för den pralinen.

    Micke.

    SvaraRadera