lördag 11 december 2010

Julkort

Jag har samlat på en hel del saker genom åren men så småningom slutat, ibland pga utrymmesskäl men för det mesta för att jag ibland tröttnat men för det mesta för att jag bara blivit nöjd.
Förut samlade jag på fina julkort, gärna med gamla motiv. Jag har en hel hög liggandes som jag bara tar fram och beundrar så här i juletid, nördigt eller hur? Och jag kan fortfarande köpa på mig julkort om dom kommer upp i rätt nivå!
Förr skickade jag dröser med julkort, nästan så att jag skickade till grannarna. Nu har jag lugnat mig och vad jag kan förstå så är jag inte den enda som gjort det för det skickas visst inte alls lika mycket julkort som förr. Enligt min mamma så ska man skicka sina julkort till lucia, så att de kommer fram i tid. Och eftersom jag alltid gör som mamma säger så är det nog bäst att sätta sig och skriva dom då ;)
Här kommer några bilder på julkort av en av mina favoriter, Lennart Helje!



1 kommentar:

  1. Det översta kortet har jag haft som liten tavla när jag var barn, om jag inte missminner mig. :)
    Helje fångade julen och julkänslan så fint. Jag undrar om han lever än.

    /Gabriella Vlm

    SvaraRadera