lördag 18 december 2010

Hemligheter

Nu i juletid är det en del hemlighetsmakeri, julklapparna ni vet!

En gång när jag var barn, jag kan gissa på att jag var en 9-10 år så var jag en eftermiddag ute och lekte i snön (ja det var på den tiden barnen gjorde sånt och inte satt inne med tv-spel och andra elektrifierade apparater). På sidan av vårat hus fanns ett fönster till ett rum där ett bänkfast skrivbord stod. Jag var där utanför och tittar in och kollar vad min mamma rustade med därinne. Hon slog in mina julklappar!! Tror ni att mina 10-åriga ögon kunde slita sig från aktiviteterna? Nope. Hur tror ni det kändes på julafton? Trist, jag visste exakt vad som var i varenda paket och det var urtrist. Men jag lärde mig iaf något och undvek sedan alltid det som jag visste att jag inte skulle veta i paketväg.  Learning by doing kan man nog säga....


Paketen på bilden har inget med berättelsen att göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar