tisdag 7 december 2010

Dagens köp!

Som jag berättat tidigare så är jag ganska road av gammalt porslin. En formgivare som jag verkligen gillar är Stig Lindberg. Han var verksam på Gustavsbergs porslinsfabrik och många kära serviser har han formgett. Han gjorde även andra saker i säker 50- och 60-tals anda!
För ett par år sedan så gav Coop ut kaffemuggar med motiv av Stig Lindberg, Fallande löv.Och idag när jag gjorde ett av mina många besök på den lokala Konsumbutiken fann jag nu andra muggar med motiv av honom! Mönstret är tydligen framtaget tillsammans med Stig Linbergs son. Så jag kunde ju naturligtvis inte låta bli att köpa ett par förpackningar....
Fallande löv

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    har kikat runt lite pa din trevliga blogg. Hittade in när jag sökte pa Jokkmokksbilder, kul att se dina gamla bilder. Är själv född där och har ocksa gatt pa gamla gröna västra i slutet pa sextitalet och kommer liksom "evalena" ihag den kalla bassängen... (hade förresten en evalena i min klass)

    SvaraRadera