söndag 12 december 2010

Besviken på blondinerna...

Köpte mig en påse blodapelsiner häromdan och blev besviken. Igen. Nog fasen har väl blodapelsinerna blivit blondare och blondare för varje år?? Do blondies have more fun? Jag tvivlar. Annat var det förr när blodapelsiner verkligen var blodapelsiner, i princip var dom svarta!
Jag minns när jag var liten och var hos mormor och morfar. Mormor skar av en hatt av apelsinen, pressade ner en sockerbit och sen fick man gorma och äta den med en tesked.

2 kommentarer:

  1. Jag är tokig i blodapelsiner, ju surare desto bättre.......i min mans familj gjorde de så som du beskriver, skar av toppen och la in en sockerbit...har aldrig annars hört talas om den metoden......

    SvaraRadera
  2. Precis så är det med de blodapelsiner jag köpt också, inga blodapelsiner alls!!!Det finns väl olika sorter, så till slut hittar man väl en påse med riktigt mörka och goda

    SvaraRadera