söndag 21 november 2010

Kiss eller Runaways?

I ett tidigare inlägg så har jag skrivit om tiden i grundskolan då klassen var indelad i två läger vad det gällde om man skulle gilla Kiss eller ABBA. Man kunde inte tycka om båda vad jag minns, det var en oskriven lag. Efter nått år så slog gruppen Runaways igenom och typ "alla" tjejer i klassen skulle lyssna på dom. Även jag köpte skivan, man ville ju vara som alla andra, men som jag kommer ihåg det så var jag nog inte överförtjust. När vi hade julfest i klassen så var det ett killgäng som uppträdde som Kiss och ett tjejgäng som var Runaways. Undrar om jag inte har något gulnat foto på det någonstans? Förresten var det samma julfest då vi hade två lucior, en kille och en tjej. Men så var det också på 70-talet då jämlikhet verkligen var på tapeten!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar