lördag 27 november 2010

Himlen i min famn

Idag är det stora adventspyntardagen! Fram ska alla de gamla kära sakerna och vi lär väl köra något extra varv till affären för att köpa nya glödlampor, för så brukar det vara.
När man adventpyntar är det helt legalt att spela julsånger, nått jag brukar göra ända fram till jul. Sambon är inte direkt överförtjust milt sagt, han är av åsikten att all musik som är av sång- och vis karaktär är opera. Varje år kommer han med någon ny julskiva av någon mer modern art, men jag gillar ju mest mina gamla julskivor.....
En låt som jag tycker väldigt mycket om är Himlen i min famn med Carola. För mig är den mycket förknippad när barnen var små och man satt med dom i famnen och myste. Jag tror att de allra flesta mammor känner samma känslor som låten förmedlar, samma som Maria kände när hon satt där med en nyfödd Jesus.




2 kommentarer:

  1. Jag älskar den sången!! Jag gråter nästan varje gång jag hör den! Mina barn vill att vi alltid ska spela samma julskivor som vi alltid har gjort. En av dem är just Carola. All övrig tid än just vid jul skulle de ALDRIG lyssna på sån musik. Jul är jul och då ska det vara stämningsfullt. Hälsa det till brodern!

    SvaraRadera
  2. I vår familj så är det jag som står för julmusiken också. Det är inte så att min man jublar direkt heller..
    Vilken fin blogg du har, skall spana vidare.

    SvaraRadera