måndag 24 januari 2011

Titta På Mej

Man ska inte upphöra att förvånas.
I dagens Aftonblad kan man idag läsa om att skådespelarna Miranda Kerr och Orlando Blooms i början av januari fick en son. Som så många andra föräldrar är dom förstås stolta och visar upp ättelägget på bild. Och nu har det startat en "våldsam debatt på nätet". Det är nämligen inte alla som tycker att det är ok att visa upp bröna för andra.
Citat: "– Kvinnor som ammar offentligt får mig att må illa. Det är bara en ursäkt för dem att få visa tuttarna. De är en skam och borde skämmas, skriver en upprörd."

Själv tycker jag att det är en skam att det 2011 finns människor som tycker så. Att amma sitt barn, offentligt och på bild, känns som en helt naturlig sak. Och jag vågar nästan lova för alla ammande kvinnor i världen att knappast någon gör det för att visa upp sig.

Själv ammade jag mina barn lite både här och där, lite när det passade och jag är glad att det funkade så bra. Dom producerade hur bra mjölk som helst och det fanns allt vad sönerna ville ha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar