söndag 9 januari 2011

Foton!

Fjärde advent! Stämning och matlagning på schemat!

Mina favorittomtar, Långskranketomtarna! Dom lekte jag med som barn och nu bor dom hemma hos mig. Mamma har köpt dom någon gång på 50-talet. Här flankeras dom av ICAnders tomten!

Den här gjorde jag i 6-årsåldern. Jag ler varje gång jag ser dess sura min!

Två av husets änglar!

Här är Nisse som jag fick av mamma och pappa -86. I mitten en gammal sprucken soppterrin med hyacinter och längst bort Lisa Larssons Adventsbarn. Duken med "Staffan var en stalledräng" är ett kärt barndomsminne!

Julbord!

Dom här tre små söta tomtarna adopterade jag på Kupan för 10 kr.

1 kommentar:

  1. Vad kul att se dina bilder! Känner igen en hel del av retro-grejerna. Särskilt duken...såna hade vi också mitt hem därhemma...;)
    Svensson

    SvaraRadera