torsdag 6 januari 2011

Fynd!

Som jag tidigare bloggat om så gillar jag att gå på loppisar och auktioner. Då och då kommer jag hem med "bra att ha saker", saker jag tycker är fina eller söta, och jag blir hur nöjd som helst.
En gång på en auktion så fanns det en tomte med kruka i en kartong med en massa andra saker. Och jag kände mycket starkt att den där tomten MÅSTE  bli min, det liksom brann i mig. Jag fick kartongen och tomten för några tior och när jag kom hem och kollade med mamma så var det så att min mormor hade haft en likadan tomte. Någonstans inom mig hade jag känt igen den och bara visste att jag ville ha den.
"Gamla Konsum i Åsarna"  skriver på sin blogg om sitt fina loppisfynd!

2 kommentarer:

  1. Jättecharmig tomtekruka. Solklart ett fynd eftersom de är attraktiva för tomtesamlarna.
    Viktigaste av allt är ju att man själv känner för det man köper inte bara för att det är "värt" nått. De tycker jag iallafall...

    SvaraRadera
  2. Den här krukan blev värderad till 300 kronor (eller var det 400?) i en veckotidning nyligt. Men på Tradera finns en där utropet ligger på 70 kronor, rena klippet!

    SvaraRadera