söndag 16 januari 2011

Roliga saker

Jag gillar fåglar och är särskilt svag för ugglor, detta mytomspunna djur. Ni kan ju gissa om jag blev glad då jag fick den här av min ömma moder! Den hängde alltid i fönstret i köket när jag var liten, jag tyckte att den var så fin och det gör jag ännu! Och nu har den alltså flyttat hem till mig och fått ett annat revir!

Under är den märkt med Skerfe Nilsson Uppsala Sweden. Har sökt på nätet och funnit att hon var textilkonstnär och hette Ingrid i förnamn. Men tydligen fuskade hon och gjorde ugglor också? Någon läsare som vet?

Den här fick jag också av min moder, ett fat som fanns i hennes barndomshem i Klubbudden. Så den är från 30-talet eller tidigare. Det finns ingen stämpel eller märkning på den, är det någon av mina kära läsare som vet var den kommer ifrån?







En annan glad händelse var att det äldre ättelägget bakade drömmar!

Drömmar i burken "Svea festivalchoklad"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar