fredag 15 april 2011

Äggstra äggkoppar!

Jag har ett tag hållit utkik efter äggkoppar eftersom vi bara hade två stycken, dessutom var dom udda. Sist det skulle serveras kokta ägg här i huset serverade jag dom i snapsglas. Visst funkar det men det är ju trevligt med äggkoppar.
Igår var jag på loppis och köpte fem stycken i 70-tals stil. Jag nämnde detta för min moder idag och då säger hon; men jag har massor av äggkoppar du kan få! Och hem åkte jag med tolv äggkoppar från Rörstrand.
Nu har jag alltså 19 äggkoppar. Det kan ju vara bra om man får äggstra gäster tänker jag ;)

1 kommentar:

  1. Kul ide, jag har ärvt en massa äggkoppar som jag inte tänkt närmare på....men många av dom är jättefina, jag kom att tänka på dom när jag läste ditt inlägg......ska plocka fram dom nu....

    SvaraRadera