fredag 1 april 2011

April april!

april, april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill!
Jag har nog inte blivit lurad idag men varit lite på min vakt. Jag tillhör den ganska godtrogna typen som tror att det folk säger är sant (utom i politiska sammanhang då).



I dagens Aftonblad går idag att läsa att ABBA har uppträtt på församlingshemmet i Ockelbo, det var visst succé! Alla intervjuade personer i artikeln hette Westling i efternamn! :) Skrivet med humor tyckte jag där det liksom inte gick att ta fel på om det var ett aprilskämt eller inte.

En gång blev jag och ett par kollegor lurade av vår chef om en stor förändring på vår arbetsplats. Vi stod bara och gapade. Stället vi jobbade på stod redan inför en renovering samt stora förändringar och vi kände att detta pallar vi inte. (Det roliga i kråksången var att ett par år senare så blev chefens skämt verklighet). Hur som helst så höll hon oss på linan ett tag, men sen kom det april april från henne och hon var så nöjd och glad så! Men det var inte vi (även om vi också drog en lättnadens suck) och vi tänkte och tänkte, vad ska vi hämnas med?
När chefen kom tillbaka efter lunchen så gav jag henne en lapp med ett namn och ett telefonnummer och sa att hon skulle ringa upp då han ringt när chefen var ute. Hon såg lite tveksam ut men jag måste ha varit övertygande för hon stressade in på kontoret för att ringa. Efter ett tag kom hon ut igen och när vi såg hennes min förstod vi att vi lyckats!
Telefonnumret jag gett henne gick till Lycksele djurpark och namnet var Björn Brun :)
I växeln på djurparken hade dom frågat om hon inte visste vad det var för datum?

Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar