tisdag 19 april 2011

Min dag!

Idag har jag och sönerna varit till Gällivare och överraskat sambon med ett besök som är där och arbetsjobbar.
Först var jag och lämnade blod på sjukhuset. Visst är du också blodgivare? Behovet i landet är stort och man gör en god gärning tänker jag.
Det tar inte mer än 30 minuter och är inte läskigt eller gör ont. Jag tillhör den mista gruppen, AB RhD-. Om du vill veta mer om hur man lämnar blod och vad det innebär så kan du kolla här eller här.
Man vill ju inte gärna att det ska sluta så här om man hamnar på sjukhus:
Sen blev det lite shopping, bla inhandlades ett par alldeles för dyra skor till mig själv. Men jag hoppas jag har dom lika länge som de förra Eccoskorna, 10 år eller så. Jag har lite besvärliga fötter och är glad när jag hittar nått som passar. Har jag skor som inte är så bra blir fötterna ännu mer besvärliga och det vill jag inte.
Lite annat blev också inhandlat, som tex en kofta för 75 kr på rea.

Sen var vi och fikade på Alla tiders café och det kan jag rekommendera! Gamla klassiker blandat med nymodernigheter serveras och yngste sonen log med hela ansiktet när han fick in sin varma chokladmuffins fylld med glass och vispad grädde. Den äldre valde en nyttigare smootie och själv valde jag kaffe (naturligtvis) och en bit rocky road :D


När vi varit till sambon i Malmberget så skulle vi till mellanområdet för lite mer shopping (läs Dollarstore) och när vi kom till rondellen där vi skulle svänga av, trodde jag att vi minst sagt mötte en rattfyllerist! Bilen for upp på refugen så det dammade och rök och som tur klarade sig stolpen. Jag hann tänka att jag måste ringa till polisen och så började bilen blinka med konstiga lampor i framrutan! Sen hör jag lått ljud, tutututu, och inser att det ÄR polisen! Dom drog iväg i 100 knyck i damm och rök i civilbilen.
Så kan det vara för en inlandstös i en något större inlandsort!

Söt va?

4 kommentarer:

  1. Lät som en mycket bra dag! Jag har tänkt lämna blod så länge. Förnågra år sen så var jag och försökte lämna blod, men de ville inte ha mitt blod eftersom jag hade så lågt blodvärde. Det kan ju ha ändrat sig... Ska kolla det. Men jag gissar att de vill ha mitt blod eftersom jag också har annorlunda blod. Ja inte så att jag har blått blod direkt ;) men ändå....
    Å fiket ni besökte lät som ett toppenställe! Gott!
    Kram/ svägerskan

    SvaraRadera
  2. Ja man ska ha bra blodvärde annars blir man sjuk. Men du har säkert bättre nu!

    SvaraRadera
  3. Ojdå! Det händer saker här i världen..men stannade du inte på en spa-övernattning?:)
    Det hade väl varit en upplevelse...Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, nja spat har bara öppet på helger och kvällar vad jag har förstått ;)

    SvaraRadera