torsdag 21 oktober 2010

Snön lyser vit på taken

Ikväll när jag var ut kom den där känslan, känslan av vinter! Jag måste ta fram mina ljuslyktor och hämta hem granris! Fick en längtan efter varma sockar, glögg, pepparkakor, eld i spisen, mustiga köttgrytor och allt annat myyyyys som hör till vinterkokongen!
Om fem veckor står advent för dörren. Enligt min svärmor ska man helst ha julbakat då. Tro inte att hon är så där gammaldags ambitiös så att man blir illamående, utan tvärtom, för hon har rätt! Det är helt enkelt bra att ha saker bortgjorda så man inte behöver stressa i december. En kollega till mig berättade att hon handlat klart barnens julklappar under veckan. Jättebra att köpa julklappar i oktober tycker jag, då slipper man stressa i december!
Men ännu är det fem veckor kvar till första advent, tid för mys framför brasan, bra filmer och böcker, tid att mysa i vinterkokongen. Frågan är om jag får stressa i december då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar