måndag 18 oktober 2010

Vilken solskenshistoria!

I maj 2009 försvann våran fina unga, nykastrerade hankatt Julle 1,5 år gammal. Vi saknade denne familjemedlem mycket, han var en mycket social och trevlig katt som dessutom var stor och vacker. Han var väldigt förtjust i mig och följde mig som en hund. Månaderna gick och när vintern började komma gav jag upp hoppet om att han skulle komma hem och jag trodde att han var död. Jag har tänkt på honom varje dag sen dess och senast igår kväll suckade jag högljutt när jag såg en bild på honom, det är inte roligt att inte veta vad som hänt honom. I alla fall så läste jag igår Ann-Charlott Okfors blogg igår och när jag idag åter igen läste den så började jag undra... kan katten hon beskriver och har en bild på vara våran Julle? Efter telefonkontakt åkte vi i kväll dit för att kolla och DET VAR VÅRAN JULLE! Mörkade päls och några kilo tyngre än när han bodde här. Ni kan nog förstå min glädje över att få återse honom och se att han har det bra! Då han varit borta 1,5 år har vi under den tiden hunnit skaffa två nya katter och då hans nya familj gärna vill ha honom kvar så får han stanna kvar där. Tack Ancha och Ola för att ni har stora hjärtan och tog hand om honom. För er som undrar hur han kom till dem, läs Anchas blogg!
Julle 18/10-10
Julle och Nicke 2008, Julle var ca 1 år.

1 kommentar:

  1. Tack Maria och Niklas för att ni har så stora hjärtan och låter honom stanna hos oss. Så länge han nu själv vill... // Ann-Cha och Ola

    SvaraRadera