onsdag 9 februari 2011

Jag - Maria

Tänkte att ni ska få se lite bilder på mig från förr!

Familjen Lindqvist 1967. Bilden är tagen i samband med mitt dop i december och jag är ca 1,5 månader gammal. Lasse i tidstypisk Beatlesfrisyr och är 14 år. Mamma i snygg 60-talsklänning och pappa stolt som en tupp. Mycket hår hade jag, på BB gjorde dom rosett på mig! 

Jag hos fotografen 1969. Rosetter i håret, dom kallade jag för Pippi ja!

Jag i augusti 1984. Jag hade fått för mig att spara ut luggen för att få en mer hippiebetonad style. Rosetterna var sedan länge borta och jag tror inte att mamma tyckte att jag var lika söt som de föregående bilderna. Notera Judas Priest dekalen - hårdrock skulle det vara! På kragen har jag en fredsduva. Jeansjackan ser ut att vara ganska stor, det är den  inte längre. Jag har nämligen kvar den och använder den när jag vill vara ungdomlig :)
Bilden är tagen av Maria Johansson, fortfarande fotograf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar