måndag 23 januari 2012

Hur jag byggde min lekstuga

Jag tänkte visa er två bilder från mina föräldrars fotoalbum!
 Bilderna är tagna sommaren 1970 och jag var i färd med att strax bli lekstugeägare! Lekstugan kom i moduler som pappa satte ihop med hjälp av mig ;) Vad själva hjälpen bestod av kommer jag faktiskt ihåg, jag fick springa in till mamma och hämta en ny grov blyertspenna för pappa tappade dom under bron. Men jag fick känna att jag var med och hjälpte till och det är viktigt för ett barn tror jag.
 
Lekstugeägare Lindqvist, snart 3 år. Ganska nöjd byggmästare :)
Som jag lekte i den sen, och runt den. Vi hade springtävlingar runt den med tidtagning. När jag blev större så sov jag ibland i den och städa fick jag göra själv. Idag leker ingen i den längre utan den fungerar som en walk in closet och bibliotek. Med andra ord finns där ytterkläder samt kartonger med böcker och lite andra grejer. Ibland går jag in där bara för att få känna den speciella doften som finns där och då kommer alla minnena över en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar