söndag 15 maj 2011

Söndag och allt möjligt!

I helgen har vi varit i stugan, härligt! För er som inte har någon stuga och tänker oj vad härligt med en stuga och fara och slöa i så kan jag tala om att det inte är så slött. Det är en hel del och tänka på och så många lediga stunder är det inte. Men det är ett kärt besvär!
Och när man kommer hem tycker man att man har ganska så lyxigt hemma med varmt vatten och diskmaskin! Katterna, Maggan the Cat och Malte Katt, (och jag med) hade gärna stannat längre, dom har många råttor att jaga (och det är sorkår i år) och dom trivs hur bra som helst. Snart ska Maggan få ungar, hon som själv fyllde ett år nu i veckan. Det går undan...

Jag har bestämt att låta datorn vara i största möjliga mån vara när jag är i stugan. Det är lätt att fastna i cyberspace, facebook, alla bloggar jag följer och naturligtvis denna blogg. Jag försöker att inte låta bloggen förpliktiga för mycket, det får bli hur det blir. Men helt klart så känner jag att vintertid är bloggtid.

När vi kom hem så gjorde jag en långpanna Janssons frestelse och det är ju bara hur gott som helst. Sist det begav sig var på julafton när jag fick göra Janssons hos grannen när vår ugn sa upp sig kvällen före julafton.

En annan katt och råtta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar