söndag 29 maj 2011

Mors dag

Idag är det mors dag. I vår familj tar vi det inte på så stort allvar, vi firar inte i dagarna tre om vi säger så. Det är ju mer köpmännens dag, även om det inte är fel att uppmärksamma sin mamma. Den första mors dagen jag blev uppvaktad på var sonen ca 4 veckor gammal, men han var smart redan då och visste vad mamma ville ha. Det var en samlingsskiva med Peter Lemarc och den spelar jag än i denna dag. Sonen gillade också Lemarc och ville bli vaggad till sömns till tonerna av "Starkare än ord".
När man var liten så fick man i skolan rita ett mors dags kort med tillhörande dikt "Mor lilla mor vem är väl som du? Ingen i hela världen." Man var en rar och fin flicka på den tiden.

2 kommentarer:

  1. Då undrar jag nyfiket... vad är du idag? En rar och fin tant?

    SvaraRadera
  2. En kollega sa: du är som en gammal tant som fanns när man var liten, saknas gör bara förklädet och brödkaveln att hytta med. Själv tycker jag nog att jag är Maria :) Eller Mamma Mia som F sa när han var liten.

    SvaraRadera