måndag 5 september 2011

Mojjan kommej!

Jag har alltid gillat mumintrollen, både som barn och som vuxen. Ni som jag som var uppväxta på 70-talet minns säkert när Mumin var adventskalender? Jag har sett snuttar ur den som vuxen och det var inte som jag direkt minns det :) Kalendern kommer jag dock ihåg, istället för att öppna luckor skulle man varje dag klistra in märken! Mycket roligare än luckor!
Jag har tidigare berättat om att jag samlar på muminmuggar, det inlägget kan ni läsa här. 
Nu har det kommit ut emaljmuggar med muminmotiv, tävlingen kan ni hitta här. 
Tänk vad bra och ha när man ska på utflykt, oömma muggar med förträffligt motiv!

Mina barn har naturligtvis både läst och sett Mumin under åren. När dom var små brukade dom titta ut i vinterkvällen och säga upphetsat: Mojjan kommej!! :D


1 kommentar:

  1. En börjar ju undra vem dina barn såg där ute i mörkret som påminde om Morran. Mamsen eller pappsen kanske? ;) Hoppas du vinner ett par muggar, då kan vi fara ut på fågelspan till våren och så får du bjuda på en kopp varm choklad. Mums!

    SvaraRadera