torsdag 1 september 2011

Fluortantens dag

Idag är det fluortantens dag, tydligen kan man uppmärksamma vad som helst genom att ge dom en dag.
På Västra centralskolan hade vi också en fluortant och det var min egen mamma!

Innan jag föddes jobbade hon som tandsköterska, först hos privattandläkare innan folktandvården var ett faktum. Men när jag deklarerade min ankomst så var det bara att sluta arbeta och bli hemmafru, då dagis ännu inte fanns. Fluorsköljningen var ett extraknäck hon hade.
Jag minns inte hur ofta det var fluorsköljning, kanske var det varannan vecka? Det var iaf roligt att träffa mamma i skolan!
Idag behövs kanske ingen fluorsköljning i skolan, vi har bättre tandborstsvanor och bättre tandkräm med fluor i.
Hur som helst, hipp hipp hurra för alla fluortanter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar