torsdag 23 februari 2012

Krona eller klave

Att kronprinsessan Victoria och prins Daniel idag har fått en liten dotter har knappast ingen missat. Grattis till er!
Jag undrar hur dom har det ute på Haga slott ikväll? Jag minns själv hur det var efter min första förlossning. Hur upprymd och glad man var, hur man var både trött och pigg på samma gång. Jag minns hur man kämpade att amma och barnet skrek, hur hormonerna rusade och ögonen tårades av lycka och den svindlande tanken på att det fina lilla barnet var mitt, gjorde att universum både var nära och långt borta på samma gång.

Jag såg i aftonblaskan på nätet att de övriga i kungafamiljen mötte upp på Haga, naturligtvis för att få se deras nya familjemedlem, den lilla sessan. När jag och sambon kom hem från BB (inte Big Brother, det var inte uppfunnet då) så mötte mormor och morfar upp. Eller rättare sagt så var dom hemma hos oss och hade lagat mat. Hur gott det smakade med mammas mat då kan jag inte med ord beskriva, jag hade nämligen legat på sjukhuset ett par veckor före förlossningen. Det var iaf karrékotletter, stuvade morötter, potatis och gräddsås. Det är kärlek det! Undrar om Silvia hade lagat mat? Nå hur det än var hemma hos dom så tror jag ändå att dom åt med silversked i mun.
Här kan du läsa mera om vad vad jag tycker om monarkin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar