onsdag 8 februari 2012

Favvokultur!

Under marknaden besökte jag två kulturarrangemang. Man skulle kunna fylla hela dagarna och kvällarna, ja även nätterna med konserter och kulturella inslag. Om man orkade och hade råd.
Här kommer iaf två korta filmsnuttar från de konserter jag var på.


Det är Raj Raj band från Pajala som framför Norrlåtars Ko över Sarek. Jag gillar verkligen dragspel :)


Marknadskonsert med Norrbotten Big Band, Eric Gadd och flera av länets artister såsom bla Magnus Ekelund, Erik Zettervall mfl. En riktigt bra konsert även om blåsorkestrar kanske inte riktigt är min grej. Eric Gadd framförde några av sina bästa låtar, här Wish I. Han körde även Eye of the spirit, min favvolåt. Jag blev så hänförd att jag glömde filma. Hur det än är så är jag ju bloggare och inte frilansjournalist :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar