onsdag 23 november 2011

En kryande känsla...

Nu börjar jag få den där känslan igen. Känslan av att det är orättvist.
Jag är ingen direkt tävlingsmänniska, kanske är det därför jag tycker så här?
Under hösten har jag följt med i Idol, och nu börjar det sakta men säkert dra ihop sig mot final och jag tycker synd om dom som blir utröstade i detta läge. Kan man verkligen tävla i musik och utse någon som är bäst? Jag kan förstå om man tävlar i sport, vem som springer fortast eller vem som hoppar höst. Men sjunger bäst? Nej, låt alla som är kvar i Idol vara kvar och bli 1:or allihopa!! Jag hoppas verkligen att det går bra för alla som är kvar och att dom kan gå vidare och utvecklas inom musiken och bli de artister de förtjänar.
En f.d Idolvinnare som det har gått bra för är Agnes Carlsson. Tyvärr går det inte lika bra för alla Idolvinnare, många hör man knappt talas om efteråt!
När hon och Björn Skifs sjöng i kyrkan vid Victoria och Daniels fick jag rent av en tår i ögat, så vackert var det. Nu är jag ingen royalist, och tycker att alla pengarna enbart bröllopet kostade hade passat bättre på andra ställen i samhället. Pengarna är felfördelade när man kan ha ett brakabröllop för massor av miljoner och en del äldre människor får återanvända sin blöja om den inte är nog mycket nerkissad. Det är inte rättvist.
Jag vet däremot inte om kärleken är rättvis, men den är vacker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar