torsdag 6 oktober 2011

Kassettband och Poster

Som så många andra ungar så minns jag när man började få upp intresset för musik.
Min storebror jobbade extra på OK på helgerna och han brukade bjussa på en och annan LP skiva. Jag var lite trög och valde länge sagor på LP, hur bra skivor han än bjöd mig. Men sen så hade han glömt ett kassettband hemma, ABBA:s Ring ring :) Och jag lovar att jag kunde alla låtarna!

Långnäst var jag den dag då bandet återtogs av dess rättsmäktige ägare, men då hade musikintresset fått fäste och jag fick återgå till att lyssna på Anita Hegerland.
Mitt första egna kassettband köptes på Åströms radio och det var Smokie, Living next door to Alice.





På 70-talet fanns en musiktidning som hette Poster. Kommer ni ihåg den? Den fanns 74-80. Jag har för mig att den var ganska dyr men jag brukade få köpa den ibland. Då traskade man iväg till Taxikiosken, för det var där dom såldes. Jag minns inte om jag läste den så mycket men den innehöll en massa planscher som man nålade upp på väggarna. Mamma och pappa tapetserade om mitt rum med en brun vävtapet så att inga hål från nålarna skulle synas.

Finns i nostalgisk bok numera



Tidningen Poster blev sedan tidningen OKEJ som jag köpte ibland. Den finns en bok även om den att köpa nu.

1 kommentar:

  1. Abba gillar jag, är ju samlare på sånt så nog har man sjungit till dom ett par gånger
    //Maja

    SvaraRadera