tisdag 4 oktober 2011

Jag har gjort det!

Jag har gjort det. En del av er kommer att bli avundsjuka. En del kommer att bli förvånade. Några kommer att tycka att jag är modig.

Jag har sett det länge men bara förträngt det, men det har gnagt inom mig varje dag. Har inte orkat ta tag i problemet utan tänkt att det ordnar sig på något sätt. Men verkligheten kommer ikapp en till slut.

Jag förstår inte hur man kan komma bort ifrån varandra, men det händer. Hemma hos mig händer det ofta och vad jag har förstått är det inte alldeles ovanligt heller. Men nu har jag tagit tag i det, fattat ett beslut att nu kan det inte längre vara så här, jag blir galen!

Nu tänker ni säkert vad har hänt? Jo jag har städat upp skåpet med plastburkar! Miljoner burkar utan lock och lika många lock utan burk. Så nu finns det bara parfolk i skåpet, någon ordning får det ju vara! Udda burkar och lock kan ju bara göra en vansinnig! Så de som hamnade på glasberget är nu på väg att bli förpassade till miljöstationen, så även en Tupperburk där locket inte länge gick på.


Så nu kommer det för allllltid att vara snyggt och prydligt i skåpet och bara jämna par :)

Förresten, visst är det nu det är nominering till svenska hjältar??

1 kommentar:

  1. Men vem var det som hade stökat till så hemskt i ditt "plast-burks-skåp"?! ;)

    SvaraRadera