tisdag 16 augusti 2011

Sommaren är superkort

Ja jag vet att Ledin hade rätt när han skrev texten till Sommaren är kort, men att det skulle gå så här fort?? Vår Herre måste ha satt en rejäl dutt 556 i tiduret, för jag tycker precis att det var skolavslutning och att jag stod på kyrkbacken och nyss hade sjungit Den blomstertid. Och nu är det höst. Kanske inte jättemycket höst men man kan inte längre bortse från den svalare luften och de gula löven. Snart är det skolstart och jobbstart. Snart är det mörkt på kvällen, läxläsning, korv och makaroner, friluftsdagar, pepptalk, trötta ungdomar, sova i soffan på fredag kl 20 och nya program på tv. 
Glömde jag säga att jag älskar sommaren??


2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med. Sommaren när man var barn var ju en hel evighet men med åren så...swich är sommaren över... Men du det kommer en ny!!

    SvaraRadera
  2. Sommaren är kort för vissa... och tar aldrig slut för andra. Det hela är relativt till var någonstans man bor på vår jord. Här går vi nu sakta men säkert mot "vår". Själv älskar jag våren mest av allt, både här i känguruns förlovade land och "hemma" i Sverige.

    SvaraRadera