lördag 7 december 2013

Fattigdom

Idag vill jag delge mig av denna text från en av våra kvällsblaskor.
Kanske har du aldrig varit fattig. Du kanske aldrig har ringt telefonbanken två gånger per dag för att kolla om det eventuellt har kommit in några oväntade pengar, eller om försäkringskassan äntligen betalt ut din ersättning. Du kanske aldrig känt en strimma av lycka då du kunnat köpa någon begagnad leksak eller klädesplagg till ditt barn, eller känt dig glad över att du vågade ta beslutet av att köpa en bit ost att ha som pålägg? En utlandssemester känns som den absoluta utopin och du övertalar ditt barn att den lokala poolen är riktig bra semester? Jag har varit där. Naturligtvis är det inte riktig fattigdom, utan bara att ha det sämre ställt. Idag kan jag köpa skinka på en måndag och det nödtorft jag och familjen behöver. Men man vet aldrig när det vänder.
Här är länken till kvällsblaskan:
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17961182.ab


1 kommentar:

  1. Visst har man varit i den sitsen.... dock bra att bli påmind så att man inte glömmer bort att glädjas av det man har idag....

    SvaraRadera