onsdag 11 september 2013

Hyllad och efterlängtad hylla

När jag var barn så hade vi i ett av rummen hemma en stringhylla. Vid någon renovering eller ansiktslyftning togs hyllan ner. Jag och päronen har då och då pratat om hyllan, då den faktiskt blivit en ever green och skulle passa tex hemma hos mig :) Då ingen sett hyllan sen tidigt 70-tal så antog vi att hyllan kastats bort, även om mammapäronet hela tiden trott att den skulle vara undanstoppad i något förråd i stugan.

För någon vecka sen så var jag in i päronens garage för att inventera behovet av att köpa en bal med toapapper. Jag står där och tittar mig runt och ser spår av flera decenniums levene, ordning och reda på alla saker är det där. Så fastnar min blick på något på en hylla. Vad? JO stringhyllan ligger där! Jag blev så glad att jag nästan hoppade jämfota! Mammapäronet blev lika glad hon och skickade hem mig med hyllan. Efter rengöring och lite teakolja blev den nästan i samma skick som ny.
Happy me!

  

1 kommentar:

  1. Absolut glädje!
    Slit och släng gäller inte längre... Rejält grattis!

    SvaraRadera