söndag 20 maj 2012

Veckan som gick

Veckans:
  • Söting: Lilla Signe hälsade på, min brors barnbarn. Hon är som ett solmoget hallon, som socker på rabarber eller som en solstråle :)
  • Pedagogiska insats: Jag lärde Kompis hur man använder T9 i mobilen. Det är lätt när man kan liksom :)
  • Nya ord: Framtidsstress. Vårsysslorna är många och jag tänker på saker jag ska göra om några veckor.... inte bra...
  • Bekymmer och glädje: Två av våra katter var spårlöst försvunna i söndags. Vi sökte i områdena omkring, vi ropade och lockade i fyra dagar. Vilken lycka det var när det uppdagades att de varit i grannens boda!  
Här hjälper Malte till att slå in julklappar

  • Tråkiga besked: Kompis pappa somnade in efter ett långt liv. 
  • Bästa: Fyra dagar i stugan var som en lisa för själen. Inte bara vila utan en del arbete också. Jag är både pigg och trött efteråt.
  • Syn: Under helgen har vi sett två örnpar. Vet dock ej om det är samma par vi sett två ggr. Men det är i viket fall som helst fantastiskt att få se dessa imponerade fåglar. 
  • Känsla: Livet är skönt att leva, för det mesta, och snart är sommaren här!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar