fredag 27 april 2012

Storspovs sång

Idag har jag passerat polcirkeln och besökt kuststaden. Det finns alltid saker, kläder och bilar att titta på och som man kan funderar på om man ska köpa med sig dom hem eller inte. Väl hemma brukar jag mest ångra det jag inte köpte. Men å andra sidan så blir man inte lyckligare av saker, bilar och kläder. Vad jag däremot blev ganska lycklig över var alla flyttfåglar jag såg i diken och ängar. Snart är dom här hos oss också.


Visst längtar man??

Det finns en ruskigt bra bok också med titeln "Storspovens sång". Den är skriven av Åke Lundgren och är uppföljaren till boken "Spanskans år". Tycker du om att läsa hur folk hade det förr så är det böcker för dig!

2 kommentarer:

  1. Jag har läst "Spanskans år" av Åke Lundgren. En bok där man fick veta mer om spanskans härjningar i våra bygder.

    SvaraRadera
  2. Ja Spanskans år var jättebra! Tänk att typ halva Arjeplog utrotades i influensan, som "spanskan" var.

    SvaraRadera