fredag 6 april 2012

Ishotellet i Jukkasjärvi

Idag gjorde vi en dagsutflykt till Jukkasjärvi och Ishotellet. För mig var det andra gången jag var där, så jag visste på ett ungefär vad som väntade, även om rummen, baren, iskyrkan mm byggs i nya skepnader varje år. Ett fantastiskt arbete har man lagt ner och man blir verkligen fascinerad. Ishotellet och Jukkasjärvi har blivit en storindustri och under dagen hörde jag flera språk som talades. Man inhyser gästerna inte bara i själva ishotellet utan det finns även "vanliga" hotellrum och vad jag kunde se även stugor. Här kommer några bilder från dagen, men tyvärr kan inte kameran återge hela ljuset och känslan.
Baren. Nej, jag köpte inget.





Inredning i ett av rummen

The mainhall
Fint va, detta rum blev jag impad av.
Konstverk

1 kommentar: