lördag 12 oktober 2013

Tv-program del 18, Fem myror

Hörde på byn att det ska ordnas kurs i tango på Folkets Hus. För min del behövs det inte, det lärde jag mig redan som barn när jag såg Fem myror är fler än fyra elefanter.




Vilket barnprogram det var och vad man lärde sig mycket på ett roligt sätt! Det slog mig häromdagen hur många uttryck som man använde i uppväxten (och fortfarande) som kom från programmet och från Magnus och Brasse.
Fel, fel , fel! Eller fel och fel men......
Den som vet var vi är får själv komma fram och landa!
Mamma, kommer mamma att dö?

Mer Fem myror är fler än fyra elefanter åt folket!


1 kommentar:

  1. visst minns man fem myror, minns att det fanns även på vinylskivor. ja det var tider det! det fanns en del att välja på som barn och visst hade man sina favoriter, förutom fem myror, såsom: Kalles klätterträd, Tårtan, Totte, herr Barbalander och några man inte minns namnet på. Kul! ;)

    SvaraRadera