söndag 10 juli 2011

Ledig!

I fredags gick jag på semester! Som jag älskar den dagen när man går hem från jobbet och vet att man ska vara sommarledig. Det är något särskilt att komma hem den dagen, något särskilt att dumpa handväskan i hallen och hänga upp arbetsnycklarna i nyckelskåpet.Helt klart en av de bästa dagarna på året! Tro nu inte att jag vantrivs med mitt arbete, tvärtom, men vi behöver alla ladda batterierna.
En av sönerna ojjade sig över att det bara är kvar 6 veckor på sommarlovet och att 4 redan passerat revy. Så var det med sommarlovet, jag minns det, det kändes som en ocean av tid innan skolan skulle börja igen. Sen visade det sig att oceanen bara var just såpass en liten tjärn, fort var det över. Det är samma när man är vuxen och har semester, det går så fort.
Min granne berättade om hans måttstock på hur lång sommaren är, när Rallarrosen blommat ut, då börjar skolan igen. Och nu är den faktiskt i högblom.Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar