torsdag 24 januari 2013

Hemma med Ria (1973)

Att det är inne med matlagningsprogram på tv har ni säkert märkt. När helst man slår på dumburken står där någon människa och kockar och en del program är rena rama matporren. Från barndomen minns jag när Ria Wägner lagade mat i tv och hennes speciella vinkning i slutet av programmet. Om jag inte minns fel hade även Werner Vögli även något matlagningsprogram, men jag kan minnas fel. Ria Wägner hette egentligen Maria och vi hade samma födelsedag och nästan samma höjd över havet. Ser det inte gott ut? Nej det tycker inte jag heller, men det kanske var nytänk med burktomater till fisk 1973, vad vet jag?

3 kommentarer:

  1. Haha...ja det var verkligen en rolig vinkning. :)

    SvaraRadera
  2. Kul inslag och Ria kommer nog alltid att förknippas med vinkningen;)

    SvaraRadera
  3. ria denna mat tant man inte glömmer från tv jag har ett reklamblad från ViVo där hon gör reklam om Vivos produkter
    Med vänlig hälsning nostalgiarkivet

    SvaraRadera