onsdag 11 december 2013

Småfynd

Besökte grannbyn för någon dag sen. Där var som det brukar i december full commerse som min mamma skulle ha sagt. Jag gjorde några julklappsinköp men hann även förbi Röda Korsets affär där jag gjorde några småfynd.
Två röda glas på fot från Luminarc, fem gamla julgranspumlor (läs kulor) och en söt tomteflicka i trä fick följa med hem. Pumlorna är inte så silvriga som de ser ut, det är blixten som reflekteras. 40 kronor fick jag betala för min lilla påse.
Sen fanns det förstås saker jag inte köpte, bla dessa adventskalendrar för katter. Har folk blivit tokiga? Köpa kalendrar till ett husdjur? Snus är snus och djur är djur.

Mina få timmar på byn gick fort och avslutades med sushi som jag tog hem. Den var supergod, men än en gång så glömde jag att INTE köpa jätteräkor. Bättring.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar